دوران راحتی صداوسیما تمام شد

با روالی که داریم پیش می رویم، تا ده بیست سال دیگر رسانه ملی واحد نداریم.

به گزارش  ایرنا، روز شنبه -۶ خرداد ماه- در مراسم افتتاح رادیو تبیین اظهار داشت: در رسانه باید دو نکته احراز شود. یکی این که مردم باید به پیام آور اعتماد داشته باشند. اعتماد به معنای باور کردن آن کسی است که دارد حرف می‌زند. ثانیا پیام چیزی نیست که گفته می شود. پیام درد و نیاز و مساله است. اگر مساله و درد مخاطب را دانستی و اعتمادش را جلب کردی، پیامت اثر می گذارد.

رحیم‌پور ازغدی افزود: حرف‌های خوب را قبل از ما زیاد گفتند و حرف خوبی که گفته نشود نیست. ما خیال می کنیم هرچه بلندتر و بیشتر حرف بزنیم بیشتر اثر می گذارد، در حالی که هر چه درست تر حرف بزنیم و به موقع حرف بزنیم پیام بهتر منتقل می شود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن توضیح داد: خدا در قرآن به انبیا می فرماید که به مردم بگویید شغل ما پیغمبری نیست و غیرانتفاعی خدمت می‌کنیم. مخاطب باید ما را باور کند. در این صورت می‌توانیم با یک موج رادیو مسیر افکار عمومی را تغییر دهیم. البته یک تاکنیک رسانه ای وجود دارد که نظام سرمایه‌داری با بمباران افکار عمومی یک حرف مفت را با رسانه های متعدد تحمیل می‌کنند. در دورانی که رسانه آمده فاصله ما با نسل قبل بیشر شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که می‌خواهم آژیر خطر را به صدا درآورم افزود: با روالی که داریم پیش می رویم، تا ده بیست سال دیگر رسانه ملی واحد نداریم. فضای مجازی و ماهواره رقبای رسانه ملی هستند و همین الان بخشی از ذهن و باور مخاطب را در اختیار گرفته اند. مخاطب از یک واقعه سه خبر می شوند و اگر هم مخاطب اعتماد داشته باشد اعتمادش تقسیم بر سه می شود. در سال‌های آینده صد رسانه در عرض هم هستند. صداوسیما در سی، چهل سال گذشته تقریبا بدون رقیب و راحت بود. ولی الان دوران راحتی تمام شد.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی