استاد دانشگاه: توهين به اديان معلول حاكميت صهيونيسم بر سازكارهاي سياسي غرب است

تبيين: عضو هيئت علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به اينكه حتي در غرب هم آزادي به نحو مطلق پذيرفته نيست، ادامه داد: عليرغم برخي ادعاها مبني بر عدم محدوديت آزادي در غرب، بسيار واضح است كه برخي مسائل ايدوئولوژيك ، امنيتي و ... مورد كنترل است.
حجت الاسلام باقرزاده در گفتگو با خبرنگار تبيين با اشاره به اينكه بحث آزادي در غرب از اصول و مباحث كليدي در انديشه فرهنگي، اجتماعي و سياسي غرب بوده و نقطه محوري براي همه ارزشها به حساب مي آيد، اظهار داشت: بر اساس تفكر ليبراليستي آزادي محور تمام تعاملات بين مردم و حكومت و همچنين مردم با يكديگر است و وظايف دولت نيز بر اساس محور آزادي تعريف مي شود.
وي با بيان اينكه حتي در غرب هم آزادي به نحو مطلق پذيرفته نيست، ادامه داد: عليرغم برخي ادعاها مبني بر عدم محدوديت آزادي در غرب، بسيار واضح است كه برخي مسائل ايدوئولوژيك ، امنيتي و ... مورد كنترل است.
عضو هيئت علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به اينكه در دهه هاي اخير يكي از اتفاقات، اينست كه آزادي از حالت سخن گفتن در خصوص اديان فراتر رفته و حتي در حريم توهين به اديان نيز تعريف مي شود.
وي ادامه داد: اسلام نقد اديان را پذيرفته و در خصوص نقد و بررسي اديان قائل به آزادي است كه بنا بر تفكر غرب نيز چنين آزادي پذيرفته است ، اما در سالهاي اخير تفكرات الحادي موجود در حوزه هاي سياسي ، سبب فراهم شدن زمينه دين ستيزي و تقبيح چهره دين و آموزه هاي ديني و در نتيجه به انزوا كشيده شدن دين است.
دكتر باقرزاده افزود: متأسفانه كساني كه در رأس قدرت هستند، با شبكه هاي انحرافي در ارتباط هستند و توهين به اديان حتي به مسيحيت، به صورت نانوشته در دستوركارشان قرار دارد و اين مسأله معلول حاكميت صهيونيسم بر سازكارهاي سياسي غرب است.
وي در توضيح مطلب فوق ، يكي از شاخه هاي صهيونيسم را صهيونيسم مسيحي خواند واظهار داشت: صهيونيست هاي مسيحي به اسم مسيحيت و در لباس تدين به مسيحيت ، عليه مقدسات مسيحيت اقدام مي كنند، چرا كه جهاني شدن صهيونيسم در گرو استحاله فرهنگ هاي ديگر است و يكي از برنامه ها براي استحاله فرهنگ ها، تمسخر مقدسات ملت ها و منسلخ كردن آنها از هويتشان است.
اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه صهيونيست ها اديان را حتي به صورت فيزيكي هم نمي توانند تحمل كنند ، ادامه داد: چه برسد كه صاحبان ديگر اديان بخواهند در قالب فرهنگ بومي خودشان در برابر صهيونيسم بين الملل تظاهراتي داشته باشند.
وي با اشاره به اينكه آزادي از لحاظ تئوري در غرب نبايد هيچ محدوديتي داشته باشد جز خود آزادي ابراز دادشت: آزادي براي مقابله با مقدسات تدوين نشده، اما به مرورزمان، جريان هاي سياسي انحرافي در دنيا به دنبال استفاده ابزاري از آزادي در جهت هدم فرهنگ هاي ديگر گام برمي دارند.
دكترباقرزاده اظهار داشت: استحاله فرهنگ ملت ها زمينه برچيده شدن بساط تعقل و گفتمان عقلي را فراهم مي كند، چرا كه اگر اين گفتمان عقلي وجود داشته باشد، بنيان صهيونيسم به خطر خواهد افتاد.
وي اسلام را در جهان معاصر قوي ترين آنتي تز صهيونيزم جهاني دانست و ابراز داشت: بعد از افول ماركسيسم و سقوط نظام سوسياليستي اتحاد جماهير شوروي ، صهيونيسم جهاني به اين نتيجه رسيد كه تنها مكتبي كه مي تواند با نظام سرمايه داري كه عامل قدرت صهيونيسم هاست، مقابله كند، اسلام است، لذا امروز در غرب شاهديم كه فرهنگ صهيونيستي براي مقابله با انديشه اسلامي از بستر آزادي استفاده مي كند.
وي با اشاره به وظيفه انديشمندان و حقوقدانان اسلامي گفت: استدلالاتي كه غربي ها بدان تمسك مي كنند بايد مورد نقادي انديشمندان قرار بگيردكنند و انديشه هاي غربي را كه بستر هجمه عليه مقدسات اسلامي است را به چالش بكشند.
دكتر باقرزاده با بيان اينكه بسياري ازنقدها از قبل صورت گرفته، اما بايد بازنقادي شده و به روز شود و موج جديدي عليه انديشه هاي غربي راه بيفتد، ادامه داد: به عنوان نمونه در انديشه غربي ، مطلق بودن آزادي ، دليلي براي جواز توهين به پيامبر اعظم(ص) عنوان مي شود كه اين آزادي مطلق بايد مورد نقد قرار بگيرد.
وي ابراز داشت: چگونه است كه غرب، براي آزادي براي مواردي چون نقض امنيت، نظم و تهديد صلح جايگاهي قائل نيست و انديشه هاي تروريستي را ظاهرا ممنوع مي داند و آنها را استثناء بر آزادي مي داند و چگونه است كه حتي تحقيق و نقادي علمي در مورد واقعه تاريخي هلوكاست در غرب پذيرفته نيست و فردي مانند روژه گارودي را كه فقط سئوالاتي در خصوص هلوكاست مطرح مي كند، به زندان محكوم مي كند و از طرف ديگر دم از آزادي مطلق مي زند.
عضو كانون طلوع با بيان نمونه هاي بسياري كه در غرب از شمول گستره آزادي خارج شده و در واقع قيودي براي آزادي هستند، اظهار داشت: عليرغم ادعاهاي سياستمداران غربي مبني بر مطلق بودن آزادي، آزادي به شدت مقيد به قيودي است كه با فرهنگ جامعه غربي در ارتباط است و ما اين يك بام و دو هوا را متوجه نمي شويم .
وي در ادامه با اشاره به اينكه هرچند آزادي در فرهنگ غربي، محور و اصل است، اما اصول و ارزش هاي ديگري نيز در غرب وجود دارد، ادامه داد: اصولي مانند اصل برابري، همزيستي مسالمت آميز، صلح و امنيت بين اللملي از جمله مواردي هستند كه در انديشه غربي بسيار مورد توجه واقع شدند و حتي در منشور ملل متحد نيز بسيار برآن تأكيد شده است، لذا به همان اندازه كه از آزادي دفاع مي شود، از اصل تساوي ملت ها نيز بايد دفاع شود. چگونه اين اصول را قبول دارند، اما توهين به ملت ها و مقدسات آنها را آزاد مي شمارند؟ چگونه توهين به ملت ها آزاد باشد ، اما همزيستي مسالمت آميز نيز مورد انتظار باشد؟
اين استاد حقوق دانشگاه با بيان اينكه منع تحريك احساسات و عواطف ملت ها و منع تحقير آنها و توهين به مقدسات در راستاي همان اصل همزيستي مسالمت آميز است، ادامه داد: چگونه دم از احترام متقابل زده مي شود و در منشور ملل متحد بر آن تأكيد مي شود، در حاليكه به بهانه آزادي هيچ گونه منعي براي توهين يك نفر به بسياري از افراد وجود ندارد؟
وي ادامه داد: اصل صلح ، مكررا در منشور مورد تأكيد قرار گرفته است، اما چگونه مي توان اين اصل را رعايت كرد ، در حاليكه اين آزادي رواج يافته و به توهين به ديگران منجر شود و انتظار داشت تسخير سفارتخانه و تظاهرات صورت نپذيرد؟
استاد باقرزاده با تأكيد بر اين نكته كه نبايد به بهانه رعايت اصل آزادي همه اصول ديگر زيرپا گذاشته شود، ابراز داشت: آيا نبايد در سايه اصل آزادي قوانيني مقرر شود كه توهين به مقدسات را محكوم كند تا زمينه ساز به خطر افتادن صلح و امنيت بين المللي نگردد؟ مگر نه اين است كه درغرب در كنار پذيرفتن اصل آزادي، تحقيق درباره هلوكاست به بهانه درخطرافتادن صلح و امنيت جهاني ممنوع شده است ، پس در رابطه با مقدسات ديني نيز بايد قوانيني وضع شود.
وي ادامه داد: ما هيچ مشكلي نداريم كه كسي به نقد عالمانه و منصفانه قرآن و پيامبر بپردازد و تاريخ نيزنشان داده است كه مسلمانان هرگز از مناظره فرار نكرده و باب نقد را نبسته اند.
اين استاد حقوق حوزه و دانشگاه با تأكيد بر لزوم بازنقادي فرهنگ الحادي ليبراليستي ادامه داد: دنياي اسلام بايد در اين زمينه به چند راهكار انديشه اي و حقوقي دست بزند، اول اينكه انديشمندان اسلامي به نقد منصفانه فرهنگ ليبراليستي و تعريف صحيح از آزادي انساني بپردازد و از طرف ديگر جوامع اسلامي به فكر ضمانت اجراهاي حقوقي بين المللي و منطقه اي براي مقابله حقوقي با اقدامات موهن عليه مقدسات باشند، به عنوان نمونه همانگونه كه امروز دادگاه هاي اروپايي داريم، سازمان كنفرانس اسلامي نيز دادگاهي براي مجازات توهين كنندگان به مقدسات اسلامي تشكيل دهند.
وي به نقض حقوق اقليت مسلمانان در جوامع اشاره كرد و ادامه داد: هيچ مجمع جهاني وجود ندارد كه از مسلمانان از آن جهت كه مسلمان هستند دفاع كند و لازم است سازمان هايي نظير سازمان كنفرانس اسلامي در اين زمينه به دنبال اتخاذ راهكارهايي باشند.
استادباقرزاده ادامه داد: امروز آمريكا طبق قوانين داخلي خود فرد، گروه و يا سازماني را به عنوان تروريست معرفي مي كند و گروهي را از ليست تروريستي خارج مي كند و بر اساس قوانين داخلي خودش ، براي همه جهان تدبير مي كند ، لذا مناسب است در كشورهاي اسلامي نيز براي مقابله با سوء استفاده از آزادي عليه مسلمانان يك تدابير امنيتي انديشيده شود و براي توهين كننده به همه اديان، قوانيني وضع شده و به سمت تدوين مجازات هاي جامع و تأثيرگذار حركت كنند و قوانيني داخلي نيز براي مقابله با جرائم بين المللي تدوين كنند.
وي راهكار ديگر را اصلاح منشور سازمان ملل متحد دانست و خاطر نشان كرد: بايد اصلاح منشور سازمان ملل متحد در دستوركار جنبش عدم تعهد قرار بگيرد، چرا كه آنها تشكيل دهنده بيشترين اعضاي سازمان ملل متحد هستند و بحث لزوم تكريم مقدسات جامعه بشري را در منشور بگنجانند و در اصلاح سازوكارهاي ضمانت اجرايي منشور نيز ، آن را مدنظر قرار بدهند.




























ارسال کردن دیدگاه جدید