زمزمههایاستیضاحیدیگر
هنوز مهر به پایان نرسیده است که بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش بر سر زبانها افتاده است؛ استیضاحی که هنوز به صورت رسمی به صحن علنی مجلس نیامده ولی هشداری برای آقای وزیر است.
به گزارش فارس، زمزمههای گلایه برخی نمایندگان مجلس از وزیر آموزش و پرورش در همان روزهای ابتدایی مهر ماه شنیده شد و هنوز این وزارتخانه در تکاپوی اجرای نظام جدید آموزشی بود که خبر استیضاح وزیر آموزش و پرورش در رسانهها پیچید.
* وزیر آموزش و پرورش عجله کرده است؛ ساختارها آماده نیست
دلایلی مختلفی برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح شده بود که استخدام بدون ضابطه مربیان قرآنی، وضعیت مربیان پیشدبستانی و بلاتکلیفی فارغالتحصیلان تربیت معلم از نمونه این موارد بود.
سه روز پیش نیز جبار کوچکینژاد، رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس با اشاره به جمعآوری بیش از 20 امضا از سوی تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش، گفت: عجله در اجرای ساختار جدید آموزش و پرورش و آماده نبودن زیرنظامهای لازم برای آن، عدم آمادگی واحدهای آموزشی برای استقرار این ساختار و استفاده از امکانات غیراستاندارد مانند انباری برای کلاس درس و عدم رسیدگی به امور مدارس غیردولتی و آموزش از راه دور از مهمترین محورهای مدنظر طراحان استیضاح است.
وی عنوان کرد: به نظر میرسد ارادهای در وزارتخانه برای پاسخ درست به نمایندگان وجود ندارد؛ به همین دلیل، باید ابهامات به نوعی رفع شود.
* بحث استیضاح مطرح نیست
محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به فارس گفت: بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش در صحن مجلس مطرح نبوده است.
وی با بیان اینکه موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز مطرح نشده است، در خصوص اظهار نظر رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس درباره استیضاح حاجیبابایی افزود: وی به عنوان یک نماینده مجلس در این خصوص صحبت کرده است و بحث استیضاح، نظر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیست.




























ارسال کردن دیدگاه جدید