افتتاح آزادراه منجیل-رودبار بدون حضور رئیس جمهور

هشت کیلومتر آزادراه منجیل_رودبار صبح امروز با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و وزیر راه‌وشهرسازی افتتاح شد.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح آزادراه منجیل-رودبار، گفت: قرار بود رئیس‌جمهور در آیین افتتاح حضور داشته باشند که به‌دلیل ضرورتی که پیش آمد عذرخواهی کردند و تاکید داشتند که قبل از عید این مسیر برای تردد سفرهای نوروزی بازگشایی شود.

وی در ادامه افزود: بنا به ملاحظات اجتماعی مسیر برگشت رشت-قزوین همان مسیر سابق است.

آزادراه منجیل-رودبار به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان توسط مادر دو شهید بزگوار و همسر شهید افتتاح شد.

بر اساس گزارش فارس، صبح امروز هشت کیلومتر آزادراه منجیل_رودبار همزمان با سفر محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به این استان به بهره‌برداری رسید. آزادراه منجیل - رودبار باقی‌مانده آزادراه قزوین - رشت است که به دلیل شرایط خاص خود با برخورداری از تونل‌ها و پل‌های زیاد یکی از پیچیده‌ترین آزادراه‌های کشور محسوب می‌شود؛ زیرا این آزادراه از کنار بافت شهری و بالای رودخانه عبور می‌کند و به همین دلیل جز دشوارترین آزادراه‌ها به شمار می‌رود.


این آزادراه ۸.۲ کیلومتر است و بیش از ۷۰ درصد از مسیر آن را پل، تونل و دیوارسازی تشکیل می‌دهد و با توجه به کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه، حجم و نوع کار مهندسی از طرح‌های بزرگ و اساسی کشور محسوب می‌شود. آزادراه منجیل - رودبار پس‌از گذشت ۱۲ سال در دولت سیزدهم به ایستگاه افتتاح رسید و این آزادراه در آستانه ماه مبارک رمضان تحویل مردم و زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

هشت دستگاه پل بزرگ به‌طول یک‌هزار و ۵۷۶ متر در آزادراه منجیل-رودبار احداث شد و پل شماره یک این پروژه با استفاده از روش تابلیه و تیرهای پیش‌ساخته احداث شده و با توجه به طول ۴۰ متری و وزن حدود ۱۰۰ تنی این تیرها ساخت، حمل و نصب هر یک از این تیرها مشخصات و دستورکار مخصوص به خود را دارد و از نمونه‌های قابل ذکر در ساخت آزادراه محسوب می‌شود. برای ساخت پل شماره ۲ با ۲ دهانه ۸۵ و ۵۰ متری و پل شماره سه با یک دهانه میانی بزرگ به ارتفاع ۱۱۰ متر و سه دهانه ۶۵ متری از روش طره آزاد با اجرای شاریو استفاده شده است که این اقدام با هدف سبک‌تر شدن سازه و کاهش بار ستون‌ها در نوع خود یک مهندسی ارزش در ساخت به شمار می‌آید.


همچنین ساخت پل شماره ۶ آزادراه منجیل - رودبار را از نظر ابعاد و روش اجرایی بسیار خاص است، این پل به طول ۳۳۰ متر در شیب طولی و قوس افقی قرار گرفته و به روش طره آزاد اجرا شده و با توجه‌به ابعاد پل و وزش باد بسیار شدید در منجیل کار مهندسی بزرگ و ارزشمندی است که توسط دولت سیزدهم صورت پذیرفت.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی