آیا مدارس تیزهوشان حذف می‌شود؟

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به تحصیل ۱۴۰ هزار دانش‌آموز در مدارس سمپاد، گفت: مدارس سمپاد خلاف عدالت آموزشی نیست.

الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفت‌وگو با  فارس درباره برنامه این سازمان برای توسعه مدارس سمپاد، اظهار کرد: خیلی علاقه‌مند به توسعه مدارس سمپاد نیستیم.

ملاک ما ۲ درصد جمعیت دانش‌آموزی شهری هست که در آن مدرسه تأسیس شده است و این عدد در شهرهای متفاوت ممکن است اندکی افزایش یا اندکی کاهش پیدا کند ولی سرجمع، تعداد ۲ درصد تغییری پیدا نمی‌کند و حدود ۱۴۰ هزار دانش‌آموز در کشور داریم.

وی در واکنش به بحث‌هایی در خصوص کاهش تنوع مدارس و امکان حذف مدارس، گفت: رهبر معظم انقلاب درباره سمپاد فرمایشاتی دارند که نقل به مضمون می‌کنم.

مقام معظم رهبری می‌گویند عدالت آموزشی این است که تنوع و تفاوتی بین مدارس بچه‌ها بر اساس وضعیت اجتماعی و وضعیت اقتصادی خانواده‌شان و محل جغرافیایی که در آن قرار دارند، نباشد و هر تنوعی که بر اساس این سه مورد باشد، خلاف عدالت است اما در همان سخنانشان می‌فرمایند که اگر استعداد بچه‌ها متفاوت باشد، نیازهای متفاوت آموزشی دارند که طبیعتاً باید نحوه آموزش‌دادن ما به آنها متفاوت باشد.

یاوری تصریح کرد: این نوع از تنوع که فقط بر اساس استعداد باشد و نه بر اساس تمول یا توانایی خانوادگی، خلاف عدالت آموزشی نیست بلکه عدالت آموزشی است.

وی در خصوص توجه به هویت دانش‌آموزان سمپاد برای جلوگیری از مهاجرت گفت: مهاجرت تابع عوامل خیلی متعددی است اما اگر برنامه‌های سمپاد را پیگیری کنید تمام تلاش ما این است که در تمام برنامه‌های علمی، هنری و ورزشی، آن مایه هویت دینی و ملی را تزریق کنیم و بچه‌ها با افتخار ایرانی بودنشان را احساس کنند.


معاون وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در جشنواره جوان خوارزمی بخش دانش‌آموزی که چند روز پیش، نمایشگاه آثار راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی برگزار شد، در مراحل آموزشی آن در تمام حوزه‌ها تلاش کردیم تا ایرانی‌هایی که در آن شاخه فعالیت‌های خیلی قوی و موفقی داشتند را به بچه‌ها معرفی کنیم و فضایی فراهم کنیم که اگر امکان باشد شخصاً آنها را ببینند یا با کتاب‌ها و آثارشان آشنا شوند.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی