مدیرعامل ایسنا: تکذیب مداوم اخبار اعتماد مردم به رسانه را سلب میکند
مدیرعامل ایسنا، تکذیب مداوم اخبار را زمینه ساز سلب اعتماد مردم به رسانه دانست.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ساسان والیزاده با حضور در نهمین همایش سراسری روابط عمومی بسیج و اصحاب رسانه که صبح روز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شد، با تاکید بر اینکه «اگر میخواهیم گفتمان جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در دنیا ترویج شود قطعا باید رسانه قوی داشته باشیم»، اظهار کرد: اگر به دنبال این هستیم که با رسانههای غربی مقابله کنیم باید رسانه مقبول ایجاد کنیم و در واقع ما احتیاج به مظروف و محتوی و نه تاسیس خبرگزاریهای مختلف داریم.
وی با اشاره به افتتاح سرویس بیداری اسلامی در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ما هماکنون به کارشناسان لازم در این زمینه احتیاج داریم.
وی اظهار کرد: یک رسانه اگر میخواهد موفق باشد باید مردمی باشد و اصلا همه مردم، بسیجی هستند و تشکیلات بسیج، مردم را نمایندگی میکند.
مدیرعامل ایسنا، مردمی بودن، سالم بودن و صادق بودن را از جمله الزامات یک رسانه داخلی موفق خواند و خاطرنشان کرد: وقتی یک رسانهای که نام ارزشی هم دارد اخبارش مدام تکذیب شود مردم به او اعتماد نمیکنند و در واقع خبرهایی که هیجانسازیهای کاذب ایجاد میکند در بلندمدت اعتماد مردم را سلب خواهد کرد.
وی با مورد توجه قرار دادن تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اخلاق در رسانه، گفت: رسانه باید قدرت اقناع داشته باشد و ما برای اینکه از برخی مسائل صیانت کنیم نباید به حذف کردن اطلاعات بپردازیم؛ چراکه امروز در دنیا کسی ایزوله نیست و رسانههای بیگانه هم بیکار ننشستهاند و اخبار را به شکل کذب و نادرست منتشر میکنند تا بهرهوری خود را به انجام رسانند.
والیزاده با تاکید بر اینکه «ما رسانه خودی و غیرخودی نداریم»، اظهار کرد: اشکال این است که همه فکر میکنند که رسانهها باید
یک رنگ و بو داشته باشند در حالی که هر کدام از رسانهها یک ماموریت دارند و لازم است تا یک رسانه هم رسانه دانشجویی پرسشگر و حافظ امنیت ملی و ولایت که ولایت عشق است، باشد.
وی با بیان اینکه هر رسانهای باید جایگاه خود را در تراز رسانهای کشور بشناسد، اظهار کرد:رسانهها در کشورهای دیگر به دنبال رسانه شهروندی میروند و ما در حال اضافه کردن خبرگزاریهایمان هستیم؛ این در حالی است که رسانههای ما به اندازه کافی خبرنگار، کارشناس و سواد رسانهای نزد منبع و نزد مخاطب ندارند.
وی تصریح کرد: اگر مخاطب دارای سواد رسانهای باشد قدرت تحلیل خواهد داشت و هر چه را که رسانههای غربی القا کنند باور نمیکند.
مدیرعامل ایسنا افزود: اگرچه وجود هارمونی رسانهای لازم و درست است اما باید بدانیم که رسانههای غربی در انتها یک حرف را میزنند و اصلا هارمونی رسانهای به معنی یکصدایی رسانهها نیست و ما باید بپذیریم که ما باید رسانههای مختلفی داشته باشیم و به آنها اعتماد کنیم و البته رسانههای ما نیز سالم و صادق باشند.
وی اظهار کرد: نباید اینطور باشد که یک خبرگزاری وابسته به نهاد امنیتی برای اینکه خبرش دیده شود لینک فیسبوک و تویتر که بر اساس قوانین جمهوری اسلامی فیلتر هستند را در انتهای خبر خود بیاورد.
وی ایجاد شبکههای اجتماعی با محتوای انقلابی را یک ضرورت خواند و خاطرنشان کرد: به جای ایجاد خبرگزاریهای مختلف، باید ظرفیتهای رسانهای را بشناسیم.
والیزاده همچنین در پایان خاطرنشان کرد که بسیج یک تشکل نیست بلکه یک فرهنگ است و همه مردم ما نیز پای این نظام و بسیج ایستادهاند.
انتهای پیام




























ارسال کردن دیدگاه جدید