بوقلمون شام عید؛ پَر!؟ + عكس

برخی نشانه‌های نگران کننده از کاهش سطح خرید مشتریان دارد. فروش‌های تعطیلات دست کم یک پنجم کل فروش سالانه را شامل می‌شود و تفاوت بین یک سال موفق و ناموفق را می‌توان از آن دریافت.

جام فرهنگی؛ به گزارش شبکه یورو نیوز؛ همانطور که فصل فروش کریسمس برای خرده فروشان از راه می‌رسد، مشتریان نیز خود را آماده می‌کنند تا کمی به اقتصاد آمریکا حرکت دهند. با این همه، به باور کار‌شناسان امسال نیز همچون سال گذشته شاهد رشد کندی هستیم.

در آمریکا سالانه نزدیک به ۳۰۰ میلیون بوقلمون مصرف می‌شود. این رقم تنها برای عید شکرگزاری ۴۵ میلیون گزارش شده است.

با وجود شرایط سخت اقتصادی، خانواده‌های آمریکایی مایل نیستند از شام سنتی خود صرفنظر کنند. بنابر گزارش اداره فدراسیون کشاورزی آمریکا، قیمت یک بوقلمون هفت کیلویی طی دو سال از ۱۸ به ۲۲ دلار افزایش پیدا کرده است. مهم‌ترین علت آن افزایش تقاضای مصرف کنندگان عنوان شده است.

از آنجاییکه آمریکایی‌ها نمی‌خواهند عید شکرگزاری را بدون بوقلمون سر کنند، احتمالا مجبور باشند بقیه تعطیلات را کمی سخت‌تر بگذرانند.

پیش بینی کار‌شناسان بازار از افزایش ۵/۳ درصدی فروش طی تعطیلات پایان سال حکایت دارد. البته این میزان رشد، کمتر از سال ۲۰۱۱ با ۷/۳ درصد و ۲۰۱۰ با ۸/۳ درصد است.

خرده فروشان در پاسخ به نیاز مشتریان، فروش جمعه سیاه را به روز قبل از آن منتقل کرده‌اند، یعنی از ابتدای روز پنجشنبه تا نیمه شب. برخی هم در طول هفته فروش دارند.

وال مارت قصد دارد تا فروشگاهش را در جمعه سیاه از ساعت ۸ صبح باز کند. «سیرز» و «تویز آر آس» هم باز خواهند بود. یک بررسی که اخیر انجام شده نشان می‌دهد که ۲۳ درصد مصرف کنندگان قصد دارند در روز شکرگزاری خرید کنند. این رقم برای سال گذشته ۱۷ درصد بود.

اعتماد مصرف کنندگان طی پنج سال افزایش یافته، فرصت‌های شغلی در بازار رشد کندی داشته. قیمت خانه نیز افزایش داشته است. با این وجود، آمریکایی‌ها به فصل خرید نزدیک می‌شوند و البته نگران از این هستند که پول کمتری در جیبشان داشته باشند و این بدان معناست که احتمالا سایه بحران مالی تا پایان سال از این کشور رخت برنخواهد بست.

         

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی