سينما ساحل نجات صهيون

اخيراً صهيونيست‌ها شرکت‌هاي جديدي در سينماي امريکا تأسيس کرده‌اند که همان آرمان‌هاي قديمي بني‌صهيون را با رنگ و لعاب و جذابيت‌هاي بيش‌تر گسترش مي‌دهند؛ مانند شرکت دريم ورکز که استيون اسپيلبرگ‌ و يارانش راه‌اندازي کرده‌اند.

محمدحسين فرج نژاد

از آغاز شكل‌گيري سينما در سواحل شرقي امريکا، يهوديان و صهيونيست‌ها قدرت آن را دريافتند و با گسترش فعاليت‌ها در ساحل غربي، شهرک هاليوود را تأسيس کردند. آن‌ها هر روز بيش از پيش در آن‌جا سرمايه‌گذاري مي‌کردند تا اين که توانستند لقب «سلطان سينما» را به خود اختصاص دهند. پايه‌گذاري هاليوود با نام‌هايي چون برادران وارنر، ساموئل گلدن، لويي ماير، کارل لمله هادکنسون، آدولف زوکر و ويليام فاکس همسان است و ما را به ياد شرکت‌هاي آغازين يهودي مي‌اندازد که هنوز هم نقش مهمي در بازي‌هاي فکري و سياسي هاليوود بازي مي‌کنند.
در اهميت اين شرکت‌ها همين بس که فيلم‌هاي تأثيرگذار و شاخصي چون ماتريکس 1، 2، 3، هري پاتر 1، 2، 3، 4، 5، تراوا و... را شرکت برادران وارنر ساخته و فيلم‌هاي پر فروش و مؤثري چون جنگ‌هاي ستاره‌اي، روز استقلال، عصر يخي، روز پس فردا، امپراتوري ضربه مي‌زند و... را شرکت فوکس قرن بيستم توليد کرده است. يونيورسال،‌آثار مهمي چون پارک ژوراسيک، دنياي گمشده (پارک ژوراسيک)، کينگ کنگ، ملاقات با والدين، بروس توانا و... را در کارنامه سال‌هاي اخير خود دارد و پارامونت خالق تايتانيک، فارست گامپ، جنگ دنياها، مأموريت غير ممکن 2، روح و ... مي‌باشد.
براي آنان که با سينما و گيشه در هاليوود آشنايي دارند، فقط نام اين فيلم‌ها که همگي جزء پرفروش‌ترين فيلم‌هاي ‌دو دهه اخير هستند، کافي است که به قدرت بي‌بديل صهيونيسم در هاليوود پي برند. در فيلم‌هاي مذکور و ديگر آثار اين شرکت‌ها، سياست‌هاي فرهنگي، مذهبي و سياسي خاصي دنبال مي‌شود که برخي از آن‌ها بدين قرارند:
ترويج نگاه آخرالزماني با مباني عهد عتيق (توراتي)، گسترش فرقة کاباليسم (تصوف يهودي) و شيطان گرايي، بسط انديشة خودمحوري انديشه بشري، نگاه انحرافي توراتي به مقولة وحي و پيامبري، عصمت‌زدايي و سکولاريزاسيون اوليا و انبياي الهي، تحريف تاريخ، جعل داستان‌ها و اساطير و افسانه‌هاي خاص، تقديس روابط نامشروع و عشق زميني، تعميم سکس و خشونت و جادو و خرافه، رواج ماده‌گرايي و ليبراليسم و فمينيسم، القاي برتري نژادي يهوديان و تروريست بودن مسلمانان، اسلام هراسي و اسلام ستيزي، تبليغ فرقه‌ها و عرفان‌هاي صهيونيستي ـ بوديستي و اديان جعلي جديد، بازتوليد معناگروي زميني شده و بهشت مادي واتوپي يهودي، الغاي فرهنگ الهي و نشان دادن مدرنيته و جنگ طلبي به مثابه تنها راه نجات‌بخش بشر، پروژة موعودسازي بر اساس تفکرات يهودي و کابالايي، الگوسازي و اسوه‌سازي از قهرمانان دنياطلب و مقام پرست و... .
اخيراً صهيونيست‌ها شرکت‌هاي جديدي در سينماي امريکا تأسيس کرده‌اند که همان آرمان‌هاي قديمي بني‌صهيون را با رنگ و لعاب و جذابيت‌هاي بيش‌تر گسترش مي‌دهند؛ مانند شرکت دريم ورکز که استيون اسپيلبرگ‌ و يارانش راه‌اندازي کرده‌اند. وي پس از ساخت فيلم فهرست شيندلر-که به تثبيت اسطوره هلوکاست مي‌پرداخت- جوايز کلاني از مؤسسه‌هاي مالي و سياسي صهيونيست‌هاي امريکا، اروپا و اسرائيل گرفت و توانست اين شرکت را پايه گذاري کند. آثار تأثيرگذاري چون پرنس مصر، «شِرِک» 1، 2، 3، ماداگاسکار، نجات سرباز رايان، فرار مرغي و... در جهت گسترش اهداف صهيونيسم به خوبي پيش رفته‌اند و جزو آثار پر فروش اين شرکت به شمار مي‌آيند. صهيونيست‌ها از تأثير اسطوره پردازي و الگودهي اساطير نيز به خوبي آگاه بوده و اسطوره‌هاي سينماي صهيونيستي را بيش از گذشته رواج داده‌اند؛ اسطوره‌هايي همچون: سرزمين مادري و موعود، ده سبط گمشده، آوارگي يا دياسپورا، مظلوميت يهود، شيطان قدرتمند، خداي ضعيف قوي، برتري نژاد يهودي، سرزمين بدون مردم براي مردم بدون سرزمين، معاد دنيوي، ناجي قومي و قبيلگي، يهودستيزي هيتلر، فاشيسم‌ستيزي صهيونيست‌ها، اتاق‌هاي گاز، نسل‌کشي يهوديان، هولوکاست، ساختن صابون از روغنِ بدن يهوديان در کوره هاي آدم سوزي، انگيزاسيون مسيحي، رنسانس سعادت بخش، اصلاح طلبي پروتستان‌ها، ‌عرفان ظلم‌پذير، تثليث، نبرد نهايي آرماگدون، مظلوميت تاريخي يهوديان، عقب ماندگي مسلمانان و آفريقاييان، کشف امريکا، سرخ پوست‌ها و سياه‌پوست‌هاي وحشي و بي‌تمدن، انحصار تمدن در غربي‌ها، حقوق بشر غربي، متافيزيک اومانيستي، کاپيتاليسم مهربان، سوسياليسم مردمي، آزادي اطلاع‌رساني در غرب و... .
در يک کلام مي‌توان گفت که در درياي متلاطم قرن پانزدهم هجري، يهوديان جزيرة نجات خود را سينما و رسانه يافته و توانسته‌اند با لنگراندازي در اين ساحل نجات، از امواج توفنده و رو به تزايد انقلاب معنوي اسلام در امان باشند؛ اما به خواست خدا اگر ما بکوشيم و بتوانيم در مسير الهي از رسانه‌ها استفاده کنيم، نتيجه غير از اين خواهد بود.
منابع براي مطالعه بيش‌تر
1.سيدابوالحسن علوي طباطبايي، افسانه سازان هولوکاست، کيهان، 1386.
2.سيد ابوالحسن علوي طباطبايي، هاليوود و فرجام جهان، هلال(مؤسسه موعود)، 1385.
3.مجيد صفاتاج، سطه پنهاني، آرون، تهران، 1383،
4.سعيد طبيعت شناس، هيونيسم و سينما، مرکز اسناد و مطالعات راهبردي فلسطين، نشر قبله اول (جهت دفاع از ملت فلسطين)، تهران، 1383.
5.فؤاد بن عبدالرحمان الرفاعي، نفوذ صهيونيسم بر رسانه‌هاي خبري، ترجمه حسين سروقامت، کيهان، تهران، 1377.
6.متن فيلم مستند سينما سرزمين موعود صهيونيسم، سي.دي کتابخانه ديجيتالي صهيونيسم پژوهي، مؤسسه لوح و قلم قم.
7. احمد رفعت بهجت، الشخصيه العربي في السينما، قاهره.
8. مارک وبر(مدير مؤسسه بازنگري تاريخي)، نگاهي به لابي صهيونيستي در امريکا، روزنامه رسالت، ش 5302، خرداد 83. به نقل از سايت www.IHR.org
9. قدرت يهود در رسانه‌هاي امريکا و انگليس، از سايت احمد رامي:www.radioislam.org، ترجمه حسن يوسف‌زاده

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی