برنامه درسی دانشآموزان را چگونه مدیریت کنیم؟
یک مشاور تحصیلی آموزش و پرورش با بیان اینکه مطالعه و آموزش امری مستمر است، گفت: برنامهریزی برای برنامه درسی بهمانند زندگی روزمره ضروریست که در علم روانشناسی از آن به مدیریت زمان یاد میشود.
«حمید بهبودی» در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقهی زنجان، با بیان اینکه امتحانات نیمسال اول، خود ارزیابی دانشآموزان برای شناسایی نقاط قوت و ضعف جهت برطرف کردن آن است، اظهار کرد: اضطراب بزرگترین عامل در بروز عملکرد منفی دانشآموزان در زمان امتحان است که سلب آرامش روانی دانشآموزان در زمان امتحان را در پی دارد از اینرو دانشآموزان باید با شناسایی عوامل استرسزا مشکل را برطرف کنند تا در ترم جدید روند کار بهمانند ترم پیشین نباشد.
وی با اشاره به وجود فاصله زمانی بین دو ترم در ادامه به دانشآموزان توصیه کرد این چند روز را بدون تنش در کنار خانواده به مسافرت بروند و استراحت کنند و پس از آغاز ترم با مدیریت زمان، روشهای صحیح مطالعه و ایجاد انگیزه مستمر، بدون تنش مطالعه کنند.
یک مشاور تحصیلی آموزش و پرورش به اولیا دانشآموزان توصیه کرد با مشاهدهی کارنامهی دانشآموزان به این موضوع توجه کنند که این کارنامه عملکردی است تا با توجه به آن بتوانند ترم جدید را با تقویت نقاط مثبت آغاز کنند. دانشآموزان نباید با دیگر دوستان و اقوام مقایسه شوند پس باید با ایجاد فضای آرام و تاثیر مثبت بر روی دانشآموز، وی را برای آغاز ترم جدید آماده کنند.
بهبودی اظهار کرد: امسال در پایه اول دبیرستان دانشآموزان تغییر پایه داشتند و اولیا توجه داشته باشند که پس از تغییر پایه افت تحصیلی دانشآموز امری طبیعی است اما برای نیمسال جدید که دانشآموزان به فضای مدرسه عادت میکنند، افت تحصیلی تغییر پایه منتفی است.
وی با بیان اینکه بازیهای کامپیوتری از علل افت تحصیلی دانشآموزان است، به والدین توصیه کرد رایانه را در مکانهای عمومی و در دسترس قرار ندهند و اصل مدیریت زمان نیز برای استفاده از رایانه رعایت شود در غیر این صورت استفاده رها شده از رایانه و بازیهای رایانهای آسیبرسان است.
انتهای پیام




























ارسال کردن دیدگاه جدید