اگر سپاه دخالت می‌کرد تو الان نماینده نبودي

فرا رسیدن ماه خرداد و ایام ارتحال معمار انقلاب اسلامی، بهانه ای شد تا قرار گاه عمار با برگزاری سلسله نشست‌هایی با عنوان "دهه خط امام" به بررسی ویژگی های گفتمانی "خط امام" بپردازد.

به گزارش رجانیوز، در ششمين نشست از این سلسله همایش، دكتر مهدی كوچك زاده نماینده مردم تهران و عضو قرارگاه عمار به ایراد سخنرانی پرداخت.

در ادامه متن کامل این سخنرانی :

 

بسم الله الرحمن الرحيم. بنده مي خواهم بزرگترين ويژگي که مي شود براي حضرت امام(ره) نامبرد را با برداشتي از صحيفه امام(ره) خدمت شما عرض كنم. اين را مي توانم مستند کنم به يکي از مطالب خود صحيفه که اگر آن نسخه اوليه اش را كه صحيفه نور نام داشت شما داشته باشيد، در جلد اولش، اين اولين مطلبي است که از امام نقل شده و آمده است. تاريخش مربوط مي شود به 15 ارديبهشت 1323 كه اگر حساب كنيم، امام در يک همچين تاريخي 41 ساله بودند. الان من 54 سالم است، حساب کنيم که آدم جوان يا ميانسالي كه 13 سال از حالاي من کوچکتر است، هر کسي واقعاً قياس کند، يا کساني که زير 40 سال هستند فکر کنند که الان 40 سالشان است، 10 سال ديگر آيا به اينجا مي رسند؟

قيام لله مبناي انديشه امام خميني(ره)

اما در 15 ارديبهشت 1332 در 41 سالگي اولين مطلبي که در صحيفه نور آمده به عنوان اولين سند فعاليت سياسي امام(ره) –البته شايد قبل از آن هم بوده، اما سند مکتوب اين است- شان نزولش هم اين است که اين مطلبي را امام در يک دفتر يادبودي مربوط به کتابخانه اي که در يزد تاسيس مي شد نوشته است. امام در آن دفتر يادبود که آقاي وزيري نامي براي افتتاح آن کتابخانه تهيه کرده بود، اين مطلب را نوشته است. به نظر بنده اگر همه صحيفه را زير و رو کنيم و خلاصه همه اين حرف ها را در بياوريم در اين دو صفحه مطلب خلاصه مي شود. من همه دو صفحه را نمي خوانم اما، دو، سه، تکه اش را مي خوانم تا کل مطلب دست شما بياد.

از نظر بنده آن طور که از امام(ره) فهميدم توجه به اين مطلب ريشه تمام خوشبختي ها و پيروزي ها و موفقيت ها و عاقبت به خيري هاست و بي توجهي به اين، ريشه همه بدبختي ها و شکست ها و نابساماني ها در همه عرصه ها است.

اتفاقا چيزي که امروز در مجلس بعد از راي آوردن آقاي لاريجاني به ذهنم رسيد همين بود، صحبت هايي که ايشان کردند حالا بعداً بخوانيد در رسانه ها و بعد تطبيق بدهيد با اين عرايضم؛ حتي شايد بتوان گفت هر صحبتي که امام داشته، از اين قضيه منبعث شده بود. در آنجا امام يک آيه اي از قرآن را شرح داده است: آيه «قل انما اعظکم به واحده ان تقوموا لله مثنی و فراد»، اما در شرح اين آيه مي فرمايد که خداي تعالي در اين کلام ترتيب از منزل تاريک طبيعت تا منتهاي سير  انسانيت را بيان کرده و بهترين موعظه هايي است که خداي عالم از ميان تمام مواعظ انتخاب فرموده و اين يک کلمه را پيشنهاد فرموده، اين کلمه تنها راه اصلاح در دو جهان است.

يك كلمه بعنوان عصاره توصيه هاي خدا

من يک توضيحي اينجا بدهم، امام مي فرمايند که خداي عالم گشته از بين تمامي نصيحت هايي که مي تواند به بندگانش بکند اين يک کلمه را پيدا کرده و به بشر پيشنهاد کرده است. شما ديده ايد پدرها گاهي چكيده نصيحت هايشان را بيان مي كنند.

بنده براي خودم چنين چيزي پيش آمده است. در سال 1355 كه در دانشگاه شيراز قبول شدم –آن موقع به نام منحوس پهلوي بود- پدرم من را به فرودگاه آورد تا من را بفرستد به شيراز. بعنوان جايزه هم ما را با هواپيما فرستاد برويم؛ آنجا كه مثلا نور چشمي اش را داشت مي فرستاد يک مقدار فکر کرد و بعض کرد و اشک در چشمانش حلق زد و گفت بابا جان حالا ديگر برو ولي بالا غيرتا رفيق بازي نکن. باباي ما بعد از 18، 19 سال که ما را بزرگ کرده بود، همه فکرهايش را کرد و همه ذهن خودش را جست و جو کرد و اين به ذهنش آمد كه براي عاقبت به خيري من در آن شرايط دانشگاه پهلوي شيراز و جشن هنر و مواد و... گفت بابا جون برو هر کاري مي خواهي بکني بکن، اما رفيق بازي نکن. اين نصيحت پدر ما بود به ما.

اين براي خود بنده هم پيش آمد. من 3 تا دختر دارم كه ازدواج کرده اند، اولي که دانشگاه قبول شد به او گفتم من يک خواهشي از شما دارم اينکه چادرت را از سرت برندار. اين هم توصيه و نصيحت ما بود كه الحمدلله  دخترانم هم به نصيحتم گوش کردند.

حالا امام هم آنجا مي فرمايد خدا که اين بندگان نور چشمي هايش هستند، اين بهترين موعظه هايي است که خداي عالم از ميان تمام مواعظ انتخاب کرده و اين يک کلمه را به بشر پيشنهاد کرده است. اين کلمه تنها راه اصلاح در دو جهان است. بعد امام چند تا مثال مي زند که من اين مثال ها را مي خوانم و چند اقدام عملي که خود امام ا نجام داده اند را براي شما مي گويم.

اين داد زدن ها براي خداست يا براي خود

امام آنچه را که افعال از انسان سر مي زند يا براي خدا تلقي مي کند يا براي نفس و خارج از اين دو تا نمي داند که درستش هم همين طور است. ممکن است که يک رنگ و بو و لعابي به آن بدهيم اما آخرش که فکر مي کنيم اين داد زدن ها اين دويدن ها، اين ها براي چيست؟ يا براي خداست يا براي خودم است. حالا ما اسمش را مي گذاريم که نظام در خطر است، اين آدم ضد ولايت فقيه است يا چه اما اين ها اسم است، خود انسان مي داند که با خودش دارد چه کار مي کند.

براي اين که براي من و شما ملموس بشود که اين قيام لله چه فايده اي داد، اصلا يعني چه كه براي خدا قيام کنيد، براي خدا کار کنيد، اين معنايش چيست؟ فقط تسبيح به دست گرفتن و از صبح تا شب سبحان الهج گفتن، اين فقط کفايت مي کند، براي قيام براي خد؟ يا نه، قيام براي خدا فقط در عرصه جنگ بروز پيدا مي کند؟ خير.

خانم در برخوردي که هنگام ورود به خانه شوهرش با او انجام مي دهد مي تواند قيام لله كند. آقا هم همين طور. در اداره و در کاسبي و در مغازه و اين ها، برخوردي که ما با مغازه کنار دستي مان داريم، برخوردي که با همسايه مان داريم، برخوردي که با دانشجوي يک گروه ديگر در دانشگاه داريم، در تمام اين موارد قيام براي خدا قابل ظهور و بروز است.

امام مي خواهد بگويد که آيا اين قيام براي خدا فقط همين ذکر نماز و روزه است يا نه، همه افعال ما مي تواند براي خدا باشد يا براي خود و اگر براي خدا بود چه آثاري بر آن مترتب است و اگر براي خود بود چه طور مي شود.

اينها با حساب و كتاب‌هاي مادي جور در نمي آيد

اما آنجا مي فرمايد که قيام لله است که موسي کليم را با يک عصا بر فرعونيان چيره کرده و تمام تاج و تخت آن ها را به باد فناد داده و نيز او را به ميقات محبوب رساند و به مقام والا کشاند. سرگذشت پر فراز و نشيب حضرت موسي(ع) را همه ما ميدانيم. علي القاعده بايد اکثر حضار دانشگاهي باشيد، با حساب علت و معلول مادي حساب کنيد که آيا اين ممکن است؟ اصلا محال است، يعني اگر توجه ما به اين باشد که هر چه در اين دنيا اتفاق مي افتد يک علت مادي و فقط هم علت مادي دارد و اصلا جنود غيبي يعني چه، اينها چطور مي تواند اتفاق بيفتد؟

حضرت امام(ره) مثال ديگري مي زند و مي فرمايد قيام براي خداست که خاتم النبيين(ص) را يک تنه بر تمام عادات و عقايد جاهليت غلبه داد و بت ها را از خانه خدا بر انداخت و به جاي آن توحيد و تقوا را گذاشت.

باز همين را هم فکر کنيم، يعني همين طور نخوانيم و رد شويم، حضرت رسول وقتي که به پيامبري مبعوث شد، چه کسي را داشت، حضرت ابوطالب، همسر مکرمش خديجه و اميرالمومنين، چه طور ممکن است که يک همچنين فردي بر آن عظمت غلبه کند؟

اين ها دو مورد، يک مورد ديگر در مورد قيام براي نفس است که مي گويد چه نتيجه اي دارد خودخواهي و ترک قيام براي خدا كه ما را به  اين روزگار سياه رسانده است. اين براي سال 1323 است که مي شود براي 67 سال پيش!

بقيه جمله «مجلس در راس امور است» را نمي گويند

حالا هم قيام براي منافع شخصي است که روح وحدت و برادري را در ملت اسلامي خفه کرده است، قيام براي نفي است که اين جمعيت شيعه رادر جهان طوري از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتي شهوت پرستِ پشت ميز نشين شده اند. امروز اين مساوي با کفر است که شما به يک روزنامه بگوييد چرا، يا به يك خبرنگار بگوييد که بالاي چشمت ابروست، روزنامه شده عدل قرآن و خبرنگار هم شده پيغمبر، به همه چيز به همه کس مي شود اعتراض کرد، مي شود فرياد زد، مي شود انتقاد کرد، به پيغمبر اسلام هم مي شود انتقاد کرد، ولي اگر به يک خبرنگار بگويي چرا اين کار را مي کني، رگبار فحش بهت سرازير مي شود ومي گويند که تو فحاشي و کتک مي زني.

قيام براي منافع شخصي است که به بعضي از اين وکلاي قاچاق مجال داده، امروز که الحمدالله گلستان است، همه شان مورد تاييد امام زمان(عج) هستند. مي گويند مجلس در راس امور است، تو غلط مي کني حرف مي زني!

اما مي دانيد جمله بعد از مجلس در راس امور است، چيست؟ چه کسي مي داند؟ کسي نمي داند؟ جمله اين است كه: "مجلس در راس امور است. مجلس خوب، همه چيز را خوب مي کند و مجلس بد همه چيز را بد مي کند!" اما اين را هيچ وقت نمي گويند، بعد نمي آيند احصا کنند که آقا كدام ضوابط است که مجلس خوب باشد و اگر چه چيزي نبود، مجلس بد مي شود، تو جرئت داري بگويي بالاي چشمت ابرو است، مي شوي وکيل الدوله، اين براي حالا نيست، اين مربوط به 70 سال پيش است! قيام براي خود است که مجال براي بعضي از اين وکلاي قاچاق داده که در پارلمان عليه دين و روحانيت هر چه که مي خواهند بگويند و کسي نفس نکشد.

در مجلس به حكم خدا گفتند هرزگي و شهوت پرستي!

قانون حمايت از خانواده در همين مجلس بررسي مي شد، بيشتر از دو ساعت، ده ها نفر براي اين که مي خواستند متوقفش کنند، نظر مي دادند. خواهش مي کنم حساسيت هاي جنسيتي را کنار بگذاريد، من بحث اين ها را ندارم، بحث اين است که اين حکم خداست. ده ها نفر نظر مي دادند و به حکم خدا مي گفتند اين هرزه گي است، اين شهوت پرستي است. ما گفتيم آقا جلوي اين ها را بگيريد، اين حکم دين است، من نمي گويم بايد رفت چند تا زن گرفت، به من هيچ ارتباطي ندارد، بحث اين است كه در مجلس جزئت مي کنند آنچه را که خدا مي گويد، بگويند هرزه گي است، اين شهوت پرستي است. ما رفتيم رساله را آورديم و از روي آن خوانديم. 3 تا رساله آورديم، رساله امام، رساله آيت الله بهجت و رساله آيت الله فاضل و از روي آن خوانديم.

قيام براي منافع شخصي است که مجال به بعضي از اين وکلاي قاچاق داده که عليه دين و روحانيت هر چه که مي خواهند بگويند و کسي نفهمد و نفس نکشد، خدا مي داند آن روزي که اين حرف ها را زده ام، ده ها نفر آمدند و گفتند خدا پدرت را بيامرزد، دمت گرم. پس چرا خفه هستيد؟ همان موقع اين قانون را به کميسيون ارجاع دادند اما کميسيون جرئت نکرد که تصويبش کند. اگر تصويب مي شد روشنفکران و بانوان مي گفتند آقا شما چقدر آدم مرتجعي هستيد، راي ها  مي ريخت، اگر تصويب هم مي کرديم جور ديگر. بهتر اين بود که برود کميسيون بيشتر بررسي شود تا همين اواخر كه آوردنش و بي سرو صدا رفت! حالا اينها قيام يا براي خداست يا قیام براي خود؟

آن وقت امام اين ها را به دزدها و فاسدها نمي گويد. مي فرمايد، هان اي روحانيون اسلامي، اي علماي رباني، اي دانشمندان ديندار، اي گويندگان آيين دوست، اي دينداران خداخواه، اي خداخواهان حق پرست، اي حق پرستان شرافتمند، اي شرافتمندان وطن خواه، اي وطن خواهان باناموس، خداوند جهان را بخوانيد و يگانه راه اصلاحي که پيشنهاد فرمود، بپذيريد و ترک نفع هاي شخصي کرده تا به همه سعادت هاي هر دو جهان نائل و با زندگي شرافتمندانه دو عالم دست در آغوش شويد.

امام واقع بين ترين سياستمدار عالم بود

واقعا هر کسي که به دنبال سعادت است اين راهش است و خود او در عملش باور داشت. حالا دو مثال در رابطه با عمل امام(ره) برايتان مي گويم: امام (ره) فرمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد، آن هايي که در جنگ بودند اقرار مي کنند به اين قضيه، امروز هم ترديد نداشته باشيد که اين مملکت را خدا نگه داشته است.

امام مي فرمايد که توجه به خدا داشته باشيد و در مقابل خدا کسي را شريک قرار ندهيد، نه فقط در عبادت بلکه در همه موارد زندگي. اين همان حرفي است که به گورباچوف گفته است. چه کسي آن هلي کوپترهاي آقاي کارتر را که مي  خواستند به ايران بيايند ساقط کرد، ما ساقط کرديم؟ واقعا در صحراي طبس چه کسي بود؟ شنها مامور خدا بودند، باد مامور خداست، امام واقع بين ترين سياستمدار عالم بود. همين طور که من الان به وجود اين ليوان باور دارم و بهش دست مي زنم، امام(ره) هم اين ها را لمس مي کرد و اين در همه سلول هايش نفوذ کرده بود.

يکي از عالي ترين فرازهاي سياسي با رهبراين سياسي عالم، نامه اي است که امام(ره )به گورباچوف مي نويسد، آن هايي که يادشان است مي دانند که امام(ره) زماني که اين نامه را نوشت اجازه نداد که باز کنند تا اينكه تيم ايراني آن را بردند پيش گورباچف. در اين فاصله دو سه روز خيلي ها مي گفتند حتما درخواست زير دريايي هم کرده که حالا ما با شما رفيق و همسايه هستيم بيا با هم بزنيم تو دهن آمريکا، چند تا موشکي، بمبي چيزي! اما وقتي مي بيني نامه را باز مي کنند مي گويد: آقاي گورباچوف اولين مسله اي که مطمئنا باعث موفقيت شما خواهد شد اين است که در سياست خود دائر بر خدا زدايي و دين زدايي از جامعه که تحقيقا بزرگترين و بالاترين ضربه را بر پيکره مردم کشور شوروي وارد کرده است تجديدنظر نماييد و بدانيد که برخورد واقعي با قضاياي جهان جز از اين طريق ميسر نيست.

مي گويد آقاي گورباچوف بايد به حقيقت روي آورد، مشکل اصلي کشور شما مساله مالکيت و اقتصاد و آزادي نيست، مشکل شما عدم اعتقاد واقعي به خداست، همان مشکلي که غرب را به ابتذال و بن بست کشيده و يا خواهد کشد، مشکل اصلي شما مبارزه طولاني و بيهوده با خدا و مبدا هستي و آفرينش است.
 

امام در آخرين روزهاي عمرش اسلام آمريكايي را تبيين مي‌كرد

امام حل شده و ذوب شده در خدا بود. آن وقت براي چه، براي يک نوع اسلام، اما چه اسلامي؟ امام(ره) در آخرين روزهاي عمرش اين قضيه را خوب تبيين کرد و رفت و نگذاشت مجهول باقي بماند. اين توصيه امام است به ما، به تنها چيزي که بايد فکر کنيد به استواري پايه هاي اسلام ناب محمدي(ص) است، حالا من مي  خواهم بگويم اين محو شدن در خدا که آخرش چه بشود؟ که فقط همين شب ها، نماز شب بخوانم و روز هم به من چه ارتباطي دارد، ميليون ميليون و ميليارد ميليارد مردم در عالم از گرسنگي و زير بار مستکبران بميرند، به من چه ارتباطي دارد؟

جدولي در بودجه سال 91 آورده شده كه 157 موسسه در آن است. 750 ميليارد تومان به اين ها پول مي دهيم، بي حساب، من مسووليت تمام حرف هايي را که مي زنم مي پذيرم، پيش خدا، اينجا هر کسي هر کاري که مي خواهد مي تواند انجام دهد، امام چه مي گويد؟ امام مي فرمايد: خميني هم اگر براي خدا کاري نکند، مردم بيرونش مي کنند و چه و چه که مي رسد به اينجا که مي گويد: من نمي توانم پول را بگيرم و به طلاب بدهم و مردم از گرسنگي و بيچاره گي بميرند و نتيجه گيري را ببينيد و دين از بين برود. اين حرف ها ديگر منسوخ شده است. آقا اين حرفا رو نزن، اگر اين حرفارو بزني، نمي شود؛ روز افتتاحيه مجلس، در حرم امام(ره) با سه جور غذا از شما پذيرايي کنند، کباب، جوجه، خورشت قرمه سبزي!

اي امام مظلوم، بيت رهبري هم مي رويم، مردم هم مي آيند، يک غذای ساده است و يک روضه است. آبرومندانه هم است. اون سه جور غذا مهم نيست. اون چيزي كه مهم است اين است که تو نمي ترسي که مال مردم را اين طوري خرج مي کني، و هر چقدر هم که آقا داد مي زند ما مي گوییم ما خودمان عقل داريم. هر چه مي گويد بابا اين 4 سال را صرف زندگي اقتصادي خودتان نکنيد بلکه کار کنيد.

امام ذوب شده و محو شده در خدا مي فرمايد که فرزندان عزيز چيزي را که بايد فکر کنيد به استواري پايه هاي اسلام ناب محمدي (ص) است و خودش اسلام ناب را تعريف مي کند. و مي گويد: اسلامي که در غرب و در راس آن آمريکا خائن و شرق و در راس آن شوروي خيانتکار را به خاک مذلت خواهد نشاند، اسلامي که پرچمداران آن پابرهنه گان و مظلومان و فقراي جهانند. امام اين حرف ها شعارش نبود، همه هستيش را براي محرومان خرج مي کرد.

واقعا رودر بايستي نکنيم، اين واقعيت وجود دارد. با قدرت و پولي که در دستشان است، منابع مالي که دستشان است در اين شهر و در اين ايام انتخابات ببينيد که چه کار کردند و آن وقت هم مورد تجليل قرار گرفتند. اين ها را بايد بگويم، بيشتر از اين هم نمي توانيد بفهميد، 750 ميليارد که در جدول بودجه 91 پيش بيني شد، دولت آورد و مجلس هم تصويب کرد و چند تا هم به آن هم اضافه کرد. موسسه فرهنگي فلان، موسسه بهمان، بنياد فلان، بنياد چي، اين ها کمک است. اسمش کمک به اشخاص حقيقي و حقوقي است. اما آقاي ايکس، يک ميليارد مي گيرد و مي رود، همين. ما هيچ کار نداريم اين پول را کجا برديد، چه کار کرديد؟ در حالي که امام مي فرمايند: من نمي توانم پول را بگيرم و به طلاب پولي را که مرجع به طلبه بدهد چيست؟ بالاترين و درست ترين راه ترويج اسلام است. شهريه مي دهد که اين آقا درس بخواند و بيايد اسلام را ترويج کند. ديگر از اين بالاتر نداريم. مي گويد: نمي توانم شهريه بدهم، در حالي که مردم از گرسنگي و بيچاره گي بميرند، آن وقت نتيجه مي گيرد، مي گويد: اين باعث مي شود که دين از بين برود. امام اين است اين خط امام است، حرف بزن تو دهني بخوري، عيبي ندارد، من مي خواهم به خاطر امام تو دهني بخورم.

از خانه نشيني احمدي نژاد نمي گذريم اما انصاف هم خوب چيزي است!

آقا جمع کنيد اين بي حجاب ها را از خيابان جمع کنيد. چه جوري جمع کنيم؟ اين بي حجابي از کجا در آمده است، نه همه آن، بلکه بخشي از آن اين است ديگر، از امام بگويم برايتان. امام مي فرمايند: اگر راست مي گويند، براي بي کاران يک کاري پيدا کند. اين جوان بعد از 20 سال که از تحصيل فارغ مي شود، کار مي خواهد، اگر معيشتش فراهم نباشد نمي تواند دين خود را حفظ کند. امامي که از همه ما و از همه آدم هايي که روي کره زمين هستند، نسبت به احكام خدا متعصب تر هستند، مي گويند شما خيال مي کنيد دزدي که شب ها با آن همه مخاطرات از ديوار مردم بالا مي رود، يا زني که عفت خود را مي فروشد چرا اينكار را مي كند؟

خدا به شما خيلي نعمت داده است، فکر نکنيد که به همين صورت، با حيا و محجبه شده ايد، خدا خيلي بهتان نعمت داده است. الهي شکر که ما را در يک سري فشارها نگذاشتي که عدول کنيم از راه دين، ولي انصاف داشته باشيد. اين را امام مي گويد. اين معنايش تجويز دزدي يا فحشا نيست حالا اگر اين را بگوييم، مي رود و پشت تريبون مجلس، نطق مي کند که تو به فکر کاباره باش. اين انصاف نيست، من نمي گذرم از آقاي احمدي نژاد وقتي که 11 روز نشست در خانه، اين بحثش جداست.

سپاه اگر مي خواست دخالت كند تو نماينده نمي شدي

سپاه اگر مي خواست در انتخابات دخالت کند، من هم نمي آمدم، اين را بي رو در بايستي مي‌گويم، من اطلاع دارم که يكي دو نفر داراي قدرت در سپاه مخالف بوده با نماينده شدن من، ولي من نماينده شدم. تو هم نماينده شدي، با تو كه کل سپاه مخالف است، چه دخالتي پس انجام داده است. آهان نه، شما مي گوييد که پاسدار خفه خون بگيرد، بوي باروت به دماغت نخورده که اين حرف‌ها را مي زني. پسر شهيد مطهري هستي درست، اگر يك روز رفته بودي جنگ فهميده بودي پاسدار يعني چه، سپاه پاسداران را زير سوال نمي بردي. چرا حرفي مي زني که صداي امريکا و بي بي سي بشکن بزنند؟ نه اين که يک حقيقتي است که مي گوييم. دروغي است که آنان به آن ها متوسل شدند.

امام آخرين روزهاي عمرش، اين واژه را باب کرد، امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا است. به خاطر داريد که سر فقر و غنا يک دعوايي شد که اين حرفا چيه که مي زنيد. مثل تفسير سوره حمد جلويش را گرفتند. امروز جنگ حق و باطل جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار و جنگ پابرهنه ها و مرفهين بي درد است. امام(ره) وقتي از بين ما مي خواست برود، يکي دو سال مانده، اين جنگ را هشدار داده، فکر کرديد که با خاموش شدن توپخانه هاي عراق جنگ تمام شده؟ جنگ فقر و غنا و اين جنگ ادامه دارد. آقا که رهبر شدند از روز اول همين را تذکر دادند. هر وقت مسوولان کشور رفتند و به ملاقات آقا گفت اين چه وضعي است در جلوي هر اداره اي ده ها ماشين مدل بالا متعلق به مسوولان در آنجا به چشم مي خورد. حتي يك مثال هم مي زنند که اگر آقا اهل باند بازي بود اين را نمي گفت. ايشان مي گويد: به من گزارش داده اند که روحاني عقيدتي و سياسي يکي از دستگاه ها خودش ماشين دارد ولي از ماشين دولتي استفاده مي کند من گفته ام اين جرم و خطاست.

همه مصيبت هايي که امروز در جامعه داريم، مال اين است که اين به فراموشي سپرده شده، به شدت آقا تنهاست. من واقعا باورم اين است. همه بلد هستند بگويند مقام عظماي ولايت، نمي خواهد بگويي مقام عظماي ولايت، همين تو بگو سيد علي آقا، ولي مثل او پذيرايي کن. من ديروز دويدم بروم به سيد حسن آقا بگم که و الله  اين در شان شما نيست، ما خانه آقا هم مي رويم، افطاري هم مي رويم، مردم هم مي آيند، نان خشک هم نمي دهند، يک نوع غذاي ساده مي دهند. آن وقت شما سر ميز 8 نفري ما در حرم امام به  اندازه 20 نفر غذا مي گذاريد؟!

همه مصیبت ما اين است که حرف هاي امام نصفه گفته مي شود

يک مثال ديگر مي گويم از امام سوال مي کنند که مي خواهيم مصلي را بسازيم، اين در صحيفه وجود دارد برويد جست و جو کنيد و نگاه کنيد. امام مي گويند ان شاالله موفق باشيد و اين جمله را در کنار ساختن مصلي در گوشه شمال شرقي مصلي زده اند. اگرمتنها اين جمله را نصفش را بريده اند و نزده اند! همه مصبت براي اين هست که نصف حرف هاي امام گفته مي شود. امام مي فرمايند، اميدوارم در کنار ساختن مصلي در ساختن بينش کفر ستيزي مسلمانان موفق  باشيد و ادامه مي دهد که بايد در ساختن مصلي بايد سادگي مساجد صدر اسلام استفاده شود و اکيدا از زرق و برق مساجد امروزي پرهيز گردد. آیا همين طوري دارد مي شود واقعا؟ چقدر آنجا پول خرج مي شود؟

امامي که آن مصلي را آنطور مي گويد بسازيد آيا راضي است که در حرم خودش هزاران ميليارد اين جوري خرج بشود؟ اسلامي که با ساختن مصلي با زرق و برق مساجد اموري مخالف است، قطعا با توسعه حرمش به اين شکل مخالف است. قطعا با ساختن برج ميلاد با آن هزينه هم مخالف است. عين همين حرف را يك روز به آقاي احمدي نژاد زماني که شهرداري بود گفتم و او متوقف کرد. گفتم آقاي دکتر شما خرج برج ميلاد نکنيد، تا زماني که شما شهردار هستيد اين کار را انجام ندهيد، ديگران بعدها اگر پول داشتند بيايند و اين کار را انجام دهند، الان که تمامش کرديم چه اتفاقي افتاده است؟ حضرت عباس بالايش آنتن دارد؟ اصلا سيستم آنتن ور افتاده، بستني 400 هزار توماني بروند بخورند، فرهنگش را هم با خودش به همراه مي آورد، آنجا مرکز تجارت جهاني قرار بود بشود، چه کساني مي روند داخل برج؟ ما طرفدار صد در صد اين انقلاب به رهبري امام اين انقلاب، آيت الله العظمي خامنه اي هستيم و اين است خط اين انقلاب و اين امام.

خبرنگاران اين سوژه را پيگيري كنند

مي گويند هر نماينده اي 700 ميليون تومان، ديروز هم جنبش عدالت خواه به من يک کاغذ داده که الان در جيب من است. اگر نماينده شان اينجا حضور دارد اين را بشنود که اين حرف دروغ است. اسلامي بودن يعني با ضوابط پيغمبر و اميرالمومنان براي محرومان کار کردن نه با ضوابط مارکسيستها. بعد آن آدم حقه باز و مال مردم خور است از داخل دروغ هاي تو در مي آورد و به مردم مي گويد، او دروغ گو است و از اين راه خودش را تبرئه مي کند. 

اين آقايان خبرنگار که اين همه وقتشان را تلف مي کنند براي بررسي مسائل مختلف در مجلس، ما يه سوژه اي به شما داده ايم، جدول 12 بودجه 91، 197 موسسه در آن است، دوربينت و ميکروفنت را بردار، برو در موسسه اول، بپرس شما 7 ميليارد و نيم گرفتي اين پول رو چه کارش کردي؟ پارسال 5/3 ميليارد گرفتي، نشانم بده ببينم که چه کار کرده اي؟ افتخاراتت را نشان بده مي خواهم گزارش کنم به مردم. اگر راست مي گويند بروند و اين کار را انجام بدهند. کمک يعني چه؟ يعني من الان گير افتاده ام. اصلا برخي از اين موسسه ها در جدول بودجه پايدار شده اند. 10 سال است که دارند بودجه مي گيرند. آن وقت امام پول طلبه را مي گويد که مي ترسم بدهم وقتي که مردم گرسنه هستند.

خدايا به آبروي محمد و آل م حمد به ما توفيق بده در اين آشفته بازاري که حقيقت بدجوري گم مي شود، ما خودمان را به درستي بشناسيم و با ما توفيق استقامت و ايستادگي در راه انجام وظيفه هم عنايت کن و ما را شرمنده شهدا و امام در فرداي قيامت نگردان و السلام عليکم و رحمت اله و برکاته.

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

اطلاعات بیشتر در مورد قالب های ورودی