آقاتهراني: سياست اسلام و سكولار از نظر برخي نمايندگان مجلس فرقي ندارد

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: متأسفانه گاهي در مجلس ديده مي شود كه نمايندگاني مجلس را محل لابي گري عنوان مي كنند و براي شايسته سالاري وقعي نمي نهند، كه در اين صورت فرد شايسته اي كه لابي نكند، رأي نخواهد آورد، در واقع اين افراد فرقي بين سياست اسلامي و سياست سكولار قائل نيستند.
دكتر آقاتهراني در گفتگويي صميمي با خبرنگار تبيين با اشاره به اينكه دو نوع جهاد وجود دارد، ابراز داشت: يك نوع، جهاد آشكار است كه با دشمنان محسوس بيروني و به صورت سخت افزاري است و فرد مورد تهاجم متوجه حمله دشمن است و نوع ديگر جهادي ناپيداست كه فرد مورد تهاجم ، خود را در شرايط امن احساس كرده است و حتي گاهي لذت مي برد و متوجه حمله دشمن نمي شود تا چه رسد بخواهد در برابر او دفاع كند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در جنگ نرم كمتر افرادي متوجه وقوع جنگ مي شوند و مثلا در سالهاي گذشته تنها رهبري متوجه تهاجم، شبيخون و ناتوي فرهنگي بودند، و برخي اصلا آن را درك نمي كردند و اوضاع را آرام مي ديدند.
وي با بيان اينكه جنگ نرم نيز سلاح مخصوص به خودش را دارد، ادامه داد: دشمن در اين جنگ از ابزار فرهنگي و راه هايي كه در تفكر فرد مورد نظرش اثرگذار است، استفاده مي كند و از آنجا كه كسي متوجه نمي شود تا در صدد دفاع برآيد، پيروز ميدان خواهد بود.
دكتر آقاتهراني حوزه جنگ نرم را فراملي خواند و افزود: بيداري اسلامي در واقع جنگ نرم عليه دشمنان اسلام است كه در اين جنگ نرم، تفكر مردم از اسلام التقاطي و آمريكايي به طرف اسلام ناب تغيير پيدا كرده است.
وي راهكار مقابله با جنگ نرم در داخل كشور را نيز بصيرت دانست و بحث هاي علمي و كرسي هاي آزادانديشي و حتي اسلامي كردن علوم انساني را در راستاي بصيرت بخشي و مقابله با جنگ نرم خواند و گفت: اگر مردم بيدار و بصير باشند، مورد تهاجم قرار نمي گيرند ، چرا كه به موقع متوجه حمله دشمن شده و در صدد دفاع بر مي آيند، اما در غير اين صورت حتي از صدا و سيما و مجلس و دولت خودمان ضربه خواهيم خورد .
وي با اشاره به اينكه گستره فرهنگ، سياست را نيز شامل مي شود، ادامه داد: سياست اسلامي از فرهنگ اسلامي سرچشمه مي گيرد، لذا تنها نماز و روزه براي فرد سياستمدار كافي نيست و وي بايد سياست اسلامي را اجرا كند، برخلاف آنچه كه متأسفانه گاهي در مجلس ديده مي شود كه نمايندگاني مجلس را محل لابي گري عنوان مي كنند و براي شايسته سالاري وقعي نمي نهند، كه در اين صورت فرد شايسته اي كه لابي نكند، رأي نخواهد آورد، در واقع اين افراد فرقي بين سياست اسلامي و سياست سكولار قائل نيستند.
آقاتهراني افزود: نه اينكه اين نمايندگان معاند نظام باشند، اما به جايي رسيدند كه گمان مي كنند بدون لابي گري، حزب گرايي و پول خرج كردن نمي توان كار كرد.
وي با اشاره به لزوم اسلامي سازي علوم انساني از جمله علم سياست ادامه داد: دانشجويان و اساتيد دانشگاه دوستدار اسلام هستند و از شركت آنها در مراسم هايي مثل اعتكاف اين مسأله كاملا مشخص است، اما ناچارا مسائلي را تدريس مي كنند و فرا مي گيرند كه غربي و مغاير بلكه ضد اسلام است.
وي انقلاب اسلامي را يك بيداري عنوان كرد كه نه با جنگ سخت افزاري بلكه به وسيله بصيرت دهي نرم افزاري شكل گرفت و ادامه داد: بيش از هزار و چهارصد سال عالمان ديني به جز دوره هاي محدودي و آن هم در سطح اندك خانه نشين بودند و دشمن هرگونه كه خواست، عمل كرد، اما نهضت امام(ره) يك بيداري جدي ايجاد كرد به گونه اي كه سبب شد همين مردم با دست خالي جلوي توپ و تانك و مسلسل بايستند.
آقاتهراني با اشاره به اينكه الآن نيز جوانان ما بايد رشد كنند و بيدار باشند، خاطر نشان كرد: در غير اين صورت نظام ضربه خواهد خورد.
وي افزود: اين غفلت است كه فردي علت رأي دادن خود به كانديدايي را آباداني شهر بداند، بلكه هدف بايد سركارآوردن اصلح باشد، اما متأسفانه در مجلس هم كساني كه رأي آوردند، براي اين كه به منافع مادي خود برسند، به فردي رأي مي دهند كه در واقع اين اشتباه عوام و خواص در رأي دادن نيز به نوعي نرم افزاري است.
آقاتهراني افزود: در همه زمينه ها برخورد مي تواند به صورت نرم افزاري يا سخت افزاري باشد، به عنوان نمونه گاهي فردي علنا به مقدسات توهين مي كند و دشنام مي دهد كه برخورد او سخت افزاري بوده و حساسيت مومنين را بر مي انگيزد، اما ديگري كتابي نوشته و با بياني خوب و قلمي زيبا همان زهر كشنده را با اثري بيشتر به جوانان ما تزريق مي كند ، اما حساسيتي را بر نمي انگيزاند و اصلا كسي متوجه نمي شود و حتي گاهي آن عده اي نيز كه متوجه شده و هشدار مي دهند نيز مورد توجه قرار نمي گيرند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه اسلام زياد است، اما ايمان كم است، ادامه داد: عليرغم وجود اسلام و به خاطر كمبود ايمان علي (ع) خانه نشين مي شود و حسين(ع) به قربانگاه مي رود و اين فجايع در دوره اسلام است.
وي با تأكيد بر اينكه در خطرات نرم افزاري معمولا مسامحه مي شود و لذا اين خطرات پيش رونده و نابوده كننده است، ادامه داد: شناخت و بصيرت نسبت به وجود جنگ نرم اولين و مهمترين گام براي مقابله با آن است و بعد از شناخت آن در هر زمينه اي بايد به شكل خاص خودش برخورد شود، لذا بصيرت دهي نسبت به وجود چنين دشمنان و خطراتي لازم و ضروري است.
اين استاد اخلاق با اشاره به آيه اي از قرآن كريم گفت: عدم تفقه و نگاه عميق ويژگي غافلان است و لذا كساني كه غافلند در امتحانات رد مي شوند نه كم استعدادها.
وي با اشاره به تفاوت كفر و نفاق افزود: منافق با ظاهري خوب و مذهبي در جامعه ظاهر مي شود و حتي در انتخابات نيز مردم به خاطر ظاهرمناسبش به وي رأي مي دهند، در حاليكه كافر نه تنها رأيي كسب نمي كند، بلكه از اول مورد مخالفت مومنين قرار مي گيرد . لذا بوش و اوباما هرگز غلطي نمي توانند بكنند، اما كساني كه در شكل افراد ولايي ظاهر مي شوند و هدفي غير آن دارند، مي توانند خطرناك باشند.
آقاتهراني با اشاره به نقش حوزه و روحانيت در مقابله با جنگ نرم گفت: نقش حوزه در واقع نقش نرم افزاري و محوري در مقابله با جنگ نرم است، اما متأسفانه هنوز برخي از ما باور نداريم كه انقلاب شده ومسئوليت هاي سنگيني بر دوشمان قرار گرفته است و لذا خود را وارد معركه نمي كنيم.
وي با اشاره به اينكه هدف حوزه علميه حراست از كيان دين اسلام و عرضه آن به جامعه است ، ادامه داد: اسلام جامع ترين و كامل ترين دين است و با همه ابعاد زندگي انسان سروكار دارد، لذا سطح فعاليت حوزه نيز به همين مقدار بايد گسترده باشد.
دكتر آقاتهراني افزود: صرف ادعاي اينكه اسلام كامل است ، كافي نيست، وحوزه هاي علميه بايد نظرات اسلام را در زمينه هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، سياسي، فرهنگي، روانشناسي و.. ارائه كنند.
وي با اشاره به لزوم رخ دادن انقلابي در حوزه شبيه انقلاب اسلامي افزود: نه اينكه حوزه نابود شود، بلكه بايد حوزه با همان تعمق و همان فقه، در ابعاد مختلف كار كند،اما متأسفانه ما فقط در يك يا دوبعد فعاليت كرده و بقيه را مربوط به خود نمي دانيم.
عضو كانون طلوع اشاره كرد: برخي مانند علامه مصباح يزدي از 35 سال پيش متوجه اين نكته بودند و بحث علوم انساني را مطرح كرده و خواستار آشنايي طلاب با اين علوم براي اسلامي كردن آن شدند، اما هنوز بعد از گذشت بيش از 30 سال از انقلاب اسلامي هنوز عده اي اين مسأله را درك نكرده اند، و لذا وظيفه اي نيز براي خود در اين راستا نمي بينند.
انتهاي پيام/




























ارسال کردن دیدگاه جدید